norrafridensborg.blogg.se

Anna Björkmans liv och leverne

MOTIVATIONEN ÄR INTE ATT LITA PÅ

Kategori: Allmänt

Mitt förhållande till träning är som mitt förhållande till många saker just nu, svalt. Jag bara gör . Inget vidare värst, men mer än noll. Utan att tänka i termer roligt-tråkigt, bra-dåligt och så vidare. Bara göra. På samma sätt som att man inte funderar på om det är kul eller inte att borsta tänderna eller torka sig i baken efter toabesök. Bara göra. 
Man kunde kanske tänka sig att låta bli och ligga på soffan istället. Men tyvärr är inte ett ett alternativ när man så målmedvetet jobbat sönder sin kropp. Men i en annan tid ska det göras med bättre kvalitet och med mer glädje. Jag vet ju att jag egentligen tycker att det är kul. Men nu bara gör jag. 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: