norrafridensborg.blogg.se

Anna Björkmans liv och leverne

SISTA DAGEN PÅ SOMMARLOVET

Kategori: Allmänt

I morgon börjar det på riktigt. Ekorrhjulsheletet.  Jag hör andra säga att "Det blir skönt med rutiner" och deras barn det fram emot skolstart. 
Så är det inte här. 
Jag hatar rutiner. Jag är värdelös på dem. Jag kan inte. Jag önskat att jag var en sån som packat gympapåsar på söndakväll och hade hela veckans matlådor i kylen. Men jag kan inte. Värdelös. Så det jag har framför mig är ett virrvarr av stressiga mornar, borttappade gympaskor och ogjorda läxor. Jag vill inte! 
Som om inte det vore nog så känner jag mig allt annat än trygg och lugn inför skolstart. Ett sent lärarbyte som jag inte alls känner mig tillfreds med och ett barn som trodde hon visste hur det skulle bli som nu inte alls vill gå till skolan. Vi får ju gilla läget, men det känns inget kul alls. 
Jag försöker lite klämkäckt uppmuntra med att "det blir ju att träffa kompisar och lära sig nya saker". Men klumpen i min mage hörs genom min tillgjorda falsett. 
Fan.
 
För att döva skolstartsångesten slängde vi oss i plurret i blåbärsviken en stund eftersom jag tagit föräldraledigt i dag för att få krama på dem lite extra idag. 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: