norrafridensborg.blogg.se

Anna Björkmans liv och leverne

RECENTION

Kategori: Allmänt

Min warm bucket fick bekänna färg redan första natten. Igår när jag hämtade Oskar på dagis var det +4 på termometern i morse kl 5.00 nnär jag var ute i stallet var det -14. Alltså 18 graders skillnad på ca 10 timmar. Galet! Ur led är tiden!
 
Hur som helst så var det ju då lite spännande och se om vattnet hade klarat sig. Och javisst! Inget fruset vatten. (Jag har kallstall vill jag förtydliga). Det här är ju en uppfinning som är lika enkel som den är genialisk. Det är helt enklelt en isolering som man trär utanpå hinken så att vattnet inte fryser. Den finns i fler storlekar så den kan passa sådana stora svarta murarbaljor man ofta ser i hagar också. Jag byggde en isolerad tunna förra helgen att ha i hadgen. Jag hittade en beskrivning poå hippson som jag följde och det funkar riktigt bra. Men den här lösningen med Warm Bucket blir både billigare och är enklare.
 
Jag kan tänka mig, förrutom att använda den i hage och i kallstall, att den kan vara väldigt användbar där man inte har el framdraget så det blir svårt att koppla in en eluppvärmd balja. Typ lösdrifter, utestall osv. Då är en Warm Bucket säkert både den bästa och billigaste lösningen.
 
Så jag rekommenderar Warm Bucket!
 
Här kan du läsa mer om den och se hur man kan beställa:
 
 
Här finns beskrivning om hur man bygger isolerad vattenbalja till hagen. Funkar också bra.

https://www.hippson.se/bildspel/sa-bygger-du-ett-frostsakert-vattenkar.htm
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: