norrafridensborg.blogg.se

Anna Björkmans liv och leverne

MÖRBULTAD

Kategori: Allmänt

Jag inser såklart att jag inte kan hålla samma tempo nu som för 20 år sen. Men jag ignorerar min insikt. Jag försöker så gott jag kan. Men det resulterar ofta i vääääldigt långa dagar. Igår till exempel började dagen 05.30 och jag var hemma igen 22.15. Svinhungrig. Åt och somnade på soffan. Sittandes. Så vaknade jag kl 04.30 i morse. Bra jobbat! Moget! Men problemet är att jag inte har någon bromssträcka mellan att vara vaken och sova. Pang säger det bara, så sover jag. Uppenbarligen ganska hårt eftersom jag inte vaknade, trots min sjukligt obekväma sovställning, förrän jag var kissnödig. Då fick jag med händerna bända upp mitt huvud som hade legat i 90 graders vinkel i förhållande till kroppen. Benen fick jag lyfta ner med händerna eftersom de var helt bortdomnade. Så dumt!
 
Det är som vanligt mycket på jobbet men det är också vansinnigt kul. För det mesta. Ibland förstår bara inte min omgivning sitt eget bästa. När jag har tänkt ut ett upplägg så har jag ju redan vägt för och nackdelar mot varandra och gjort en riskanalys. Egentligen vore det bästa för alla att bara göra som jag säger. Men det går tydligen inte hem alltid. Men ja ja... jag får väl backa lite. Men bara för att ta sats. Jag är faktiskt inte alls så envis som ni tror. Jag bara vet att jag har rätt.
Det är en utmaning för mig att ingå i en demokratisk styrd organisation.
 
 
 
 
En annan upptäckt jag gjort den sista tiden är att om man kör runt i en vit xc70 kommer folk tro att man är en polis. Speciellt om man har takbox på. Detta resulterar att folk slänger sig på bromsen och kör minst 10 km under tillåten hastighet. Oerhört opraktiskt och irriterande när man är sen till jobbet. Vilket jag är för det mesta.
Kommentera inlägget här: