norrafridensborg.blogg.se

Anna Björkmans liv och leverne

28 FEBRUARI

Kategori: Allmänt

Dagen då jag tar på mig en jacka jag inte haft på länge och hittar en trisslott med inte mindre än 60 kr i vinst. Två nya lotter alltså. Allt under 500 kr är nya lotter. Hoppet är det sista som överger en. Kanske är det min tur nu? Tanken börjar redan skena iväg. Vad ska jag göra om jag vinner 50000? 100000? 5000000?? Det skulle passa mig oerhört bra att vinna 5 miljoner. Jag skulle kunna förvalta dem mycket bra,
 
 
 
 
Dagen som följer efter natten med, återigen, alldeles för lite sömn. Men ditt sömnprojekt, nyårslöftet alltså, tänker ni? Där vill jag faktiskt försvara mig. Jag är noga med att komma i säng, men vaknar på natten och ligger vaken och löser alla möjliga problem. Svälten på Afrikas horn. Nordkoreas kärnvapeninnehav. Brister i regeringens övergångsbudget. Brister i familjen Björkmans budget. Detta följt av en hejdundrandes huvudvärk. Så irriterande! Jag skulle hellre lagt den tiden på att sova och vaknat som en liten nyutsprungen ros. Nu vaknar jag mer som en smärre seriekrock på autobahn.
 
Dagen då jag packat en fantastisk matåda bestående av helgens porterstek, och sedan lämnat den kvar på köksbänken. Järnspikars!
 
Men jag väljer att vila i känslan av att jag snart är miljonär
 
 Utsikt från ett kontor i Sydnärke. Med en härlig plastorkidé i förgrunden. Härlig dag ändå.
Kommentera inlägget här: