norrafridensborg.blogg.se

Anna Björkmans liv och leverne

HISTORIEN OM EN PÄLSSKRAPA

Kategori: Allmänt

 
Jag har ju likt säkert fler av er sett den fantastiska reklamen på sociala medier angående en helt galet bra pälsskrapa. Ni som inte har djur som två gånger per år fäller ur all päls förstår säkert inte vidden av att ha bra tillhyggen att få bort all denna behåring. I år bestämde jag mig för att unna mig själv, mina djur och mitt hus detta fantastiska redskap. Sagt och gjort, den 13 mars beställde jag den från ett företag i Norge, Den kostade 260kr och 39 kr i frakt. Dyrt för en pälsskrapa, men håller den vad den lovar är den ju värd varenda ettöring!
 
Dagen efter får jag ett mail att min beställning är mottagen och varan är skickad. Sen följde en evig väntan. I slutet av mars mailade jag företaget och undrade vart min pälsskrapa hade tagit vägen. De sa att de hade skickat den 14 mars men att den troligtvis var i händerna på postnord. Jippi, tänkte jag. En vecka senare dök det upp ett brev från postnord att jag skulle batala in en summa på 140 kr till dem innan de tänkte leverera paketet. Va!!?? tänkte jag. Jo minsann. 65 kr i moms och 75 kr i serviceavgift. Jag surade till eftersom min redan dyra pälsskrapa började bli oförsvarbart dyr nu. Jag mailade företaget i Norge och frågade om det gick att undkomma avgiften på någotvis, men det gick inte. Tydligen hade de informerat om avgiften på deras hemsida vilket jag inte sett i min iver att få borsta bort hår på mina lurvisar. Något bister och mycket motvilligt betalade jag ändå in 140 kr till postnord. Tullen är ju en sak men 75 kr i SERVICEavgift gjorde ont. Speciellt för den uteblivnma servicen... Detta var den 12 april.
 
Nu väntade ytterligare en lång period av stirrande i postlådan. Den 26 april började jag försöka ringa och maila postnord för att leta fram mitt paket. De har så fiffigt att man ska kunna leta rätt på sin försändelse själv, men se där... när jag knappade in mitt kollinummer så sa min dator att "ånejtack, det finns inget paket med det nummret. " Mail svarar de tydligen inte på alls så det var bara att vackert sitt i telefonkö. "Du har plats 67 i kön, beräknad kötid 37 minuter." En glädjekalkyl om ni frågar mig. Det jobbar inte många i kundtjänst på postnord och uppenbarligen är det fler än jag som letar efter sina försändelser. Den 30 april fick jag äntligen tag på en pojke i kundtjänst som var nyligen utexaminerad från en charmkurs. Han sa att min lokale brevbärare skulle levera paketet inom kort och han önskade mig en bra dag, lyckligt liv och puss och kram. Typ.
 
Jag tänkte att den där pälsskarpan kan jag nog se mig i stjärnorna efter. Men döm om min förvåning när det dök upp ett paket i fredags, den 4 maj! I paketet låg min pälsskrapa! Då visade det sig att det var ett bågfilsblad. Dock var det fäst i en mycket vackert rosamålad träbit. Men för 439 kronor och 55 dagars väntan hade jag fått ett bågfilsblad fäst i en träregel med målarfärg på. Den är onekligen otroligt bra att ta bort päls på både hästar, hundar och katter. Men ändå.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: