norrafridensborg.blogg.se

Anna Björkmans liv och leverne

18 JULI

Kategori: Allmänt

* Dagen då jag insåg att 9.00 är alldeles för sent att göra sin häst i den här värmen och framförallt bromsbeståndet. Det är mycket mindre broms än normalt på grund av torkan men tillräckligt för att min hyperkänsliga häst ska få spader.  
* Dagen då jag mot bättre vetande la ut en fråga på ett hästforum på fejsbok. Jag har Zorento inne på dagarna och ute på nätterna. Han får ha två insektstäcken på sig eftersom de smp svinrn biter igenom ett. Men den lilla yta av hud som blir naken blir hprt ansatt och han får stora utslag. Eftersom jag för det mesta haft häst på stora öppna gärden eller i närheten av en sjö (Vättern) där det fläktat har jag tidigare sällan gaft problem med insekter och är därför inte särskillt bevandrad i insektsmedelsbranchen. Och, mot bättre vetande som sagt, slängde jag ut en fråga i ett forum på fejsbok. Det tog inte många minuter innan talibanmaffian slog till. "Du måste ha hästen inne på dagen" (vilket kag tydligt skrivit att jag hade). "Djurplågeri med två täcken i värmen" (Han står ju inne då som sagt. Han har ju inte termotäcken på sig i alla fall. Och den paniken han får då han blir biten är ett betydligt större djurplågeri)"Men ha honom inne på dagen" (Som jag skrev, han står inne på dagen...) " Du måste ha vindskydd om hästen gårute dygnet runt " (FÖR BÖVULEN!! HAN STÅR INNE I STALLET PÅ DAGEN!) Jag fick dock en del tips om salvor, insekts medel och smörj. Men det är helt fascinerande hur talibanmafgoan funkar och med vilken intensitet och frenesi den funkar. Men det är ju bra ibland, typ vid jerringpris omröstningar. 
* Dagen då jag och barnen flydde värmen ett slag och omslöts av Mariebergs välsignade ac kylda luft. En väldigt mysug dag med barnen där vi inhandlade en hel del fynd eftersom det pågår en galen rea överallt. Jobbkläder inhandlade för hela året fören spottstyver! Gött. Däremot blev jag varse om att kläder på rea på nätet inte är det samma som kläder på rea i butik. Jättekonstigt.  Jag hade hittat en del grejor på nätet som jag ville prova, men nej, de vara bara rea på nätet och inte i butik. Fattar inget. 
* Dagen då jag förgäves kammade hela Marieberg på brassestolar. Exakt 0 stolar hittade. NOLL. Tydligen är det fler än vi som vill lata sig på stranden. Vi hittade dock en härlig madrass med ryggstöd, men den ratade Oskar högljutt. "Du kommer få ont i rööööööven när du ligger på klippan" skanderade han sp hela IKEA vände sig om och smålog. 
 
Familjen whitetrash är nyekiperade
 
Slå mig inte! Åt sallad och drack svinäcklig cola zero. Aspartam är inte gott. Det var inte salladen heller för den delen. 
 
 
 
Glass på IKEA måste man ha innnan hemgång. Det är sedan gammalt. Inte jag då . Jag knaprar på salladsblad.
 
 
 
Kommentera inlägget här: