norrafridensborg.blogg.se

Anna Björkmans liv och leverne

ÅRSKRÖNIKA

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Nu har 2018 tagit slut.
 
För ett år sedan hade vi ganska nyligen fått flyttat in i huset efter att ha tillbringat ett halvår i husvagn. Henrik och jag kom överens om att 2018 skulle bli förändringens år. Det blev det med besked! 
 
* Jag bytte jobb från ett jobb dom höll på att förtära mig totalt på så många sätt till ett fantastiskt jobb, mitt drömjobb helt enkelt. 
* Henrik bytte jobb
* Klara började på fritids och Oskar fick längre dagar på dagis.
 
Att jag bytte jobb innebär ganska stora förändringar för familjen och under hösten blev det en väldig obalans mellan arbete och fritid, vilket satte sina spår hos resten av familjen. Det innebär också i stort sett inga träningar och mycket sparsamt med ridning för min del. Även om jobbet är superkul så fungerar inte det att leva så för mig. 
 
Ett händelserikt år och på många sätt ett riktigt bra år. Jag har en bra känsla när jag tänker tillbaka på 2018. Det är en del saker jag inte känner mig då nöjd med dock som jag vill ändra på till 2019
 
* Jag vill få tid till min ridning. Jag måste får rida ordentligt. Det blir inget bra annars. 
* Jag måste försöka sova mer. Jag har k flera års tid snittat på 4-5 timmar per natt och det är helt ohållbart. Mitt mål är att minst få 6-7 timmar, helst 8. 
* Jag vill ha mer utrymme för familj, vänner, spontanitet och återhämtning. 
 
Som grädden på moset,  i linje med mottot "förändringens år", avslutade vi året med att köpa två nya ponnyer. Ja ni läste rätt! Närmare presentation kommer i senare inlägg. Eller förresten, det är nog mest Henriks hästar. Jan har äntligen blivit en lycklig hästägare  
 
God fortsättning!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: