norrafridensborg.blogg.se

Anna Björkmans liv och leverne

ÅTER IN I SKAKLARNA

Kategori: Allmänt

Jag har varit ledig sen 21/12 Men i morgon är det slut på det. Men jag har liksom inte varit ledig klart. Jag skulle behöva 
 
* en vecka till att bara sova
* en vecka till att grovstäda huset. Ni vet lådor,  skåp, dammsuga ur garderober och sånt. Inte bara i panik trycka in allt i pannrummet 10 minuter innan gästerna kommer.  Förövrigt skulle det stackars pannrummet också behöva ha sig en omgång. Det ser ur dom om det drabbats av vinterkräksjuka.
* en vecka att inte prata med någon, bara gå härliga skogspromenader och sitta på en klippa och stirra ut över sjön.
*en vecka till att träffa vänner som jag inte sett på länge. Ni vet vilka ni är och ambitionen finns att träffa er,  ni får hålla tillgodo med det.
* en vecka till att laga mat och baka och fylla frysarna.
* en vecka till att gosa med barnen infernaliskt mycket. 
 
Sen kanske jag skulle känna mig redo. Kanske.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2019-01-06 | 12:39:41

    Förstår och känner igen känslan så väl. Ambitionen finns här med :-). Kram Annika

Kommentera inlägget här: