norrafridensborg.blogg.se

Anna Björkmans liv och leverne

EN KÄFTSMÄLL

Kategori: Allmänt

Efter en underbar helg kommer åter ekorrhjulshelvetet som en käftsmäll.  Att väcka barn, klä på dem halvsovandes, borsta tänderna utan att de är helt vakna, trycka ner dom i overallen lämna dem på dagis med vetskap om att jag inte kommer se dem förrän i morgon bitti då den proceduren ska upprepas . Det kan omöjligt vara rätt. Jag blir så oändligt ledsen och beklämd!  Kontrasten mot den härliga helgen blir brutal.
 
Den här veckan har vi låtit Klara prova på att åka hem från skolan själv på prov. Ett beslut som jag är långt ifrån bekväm med, men eftersom hon vantrivs så på fritids och att fritids inte alls är intresserade av att ge svar på våra frågor så är det så det får bli. Klara är ju en redig tjej och det har gått bra, men jag tycker egentligen att hon är för liten och att jag är för långt bort.
 
Tänk om jag kunde blivit hemmafru istället. Vad mycket enklare saker och ting hade varit.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: